Sunteti pregatit pentru un control pe linie SSM?
Iata ce aspecte vizeaza in mod special inspectorii ITM in aceasta perioada!

Protejati-va impotriva amenzilor! Parcurgeti chiar acum lucrarea online:
Totul despre masurile SSM in stare de alerta. Studii de caz, modele de documente!


Stimate angajator,

Cum stati cu respectarea normelor SSM in perioada actuala?

Intrebarea e esentiala, dat fiind ca in momentul de fata intrati sub incidenta a nu mai putin de 10 acte normative ca reglementeaza sanatatea si securitatea in munca.

Unele dintre acestea sunt clasice, cum ar fi Legea nr. 319/2006, altele sunt foarte recente – de exemplu,
Ordinul nr. 3577/831/2020 care stabileste conditiile SSM pentru desfasurarea activitatii la locul de munca pe parcursul starii de alerta.

Si atentie, amenzile pentru nerespectarea acestor acte normative sunt dure!

De pilda, simplul fapt ca nu v-ati instruit pe linie SSM salariatii care lucreaza in regim de telemunca, oferindu-le informatii inclusiv despre utilizarea echipamentelor cu ecran de vizualizare, se sanctioneaza cu o amenda de 2.000 de lei!

  • Ce obligatii aveti privind sanatatea si securitatea in munca?
  • Ce aspecte urmaresc cu precadere inspectorii ITM?
  • Cum va protejati eficient impotriva amenzilor?

Parcurgeti lucrarea Totul despre masurile SSM in stare de alerta. Studii de caz, modele de documente. Lucrarea este disponibila pe platforma www.rsonline.ro! Nu trebuie decat sa achitati contravaloarea ei de 84 lei + 19% TVA si primiti imediat pe e-mail username-ul si parola de acces!

NOU!

Capitol destinat controlului ITM pe linie de SSM in starea de alerta!

Acest capitol ofera raspunsuri clare, la obiect, privind:
  • actele normative solicitate in cazul unui control.
  • drepturile inspectorilor de munca – pentru a descoperi aria acestora de competenta
  • interdictiile inspectorilor de munca
  • tipurile de control practicate acumcerintele de respectat in domeniul securitatii si sanatatii in munca.
  • cerintele de respectat in domeniul securitatii si sanatatii in munca


Semnal de alarma!


ITM a avertizat recent ca angajatorii trebuie sa ia toate masurile pentru prevenirea infectarii cu agenti biologici, inclusiv coronavirus! Aceasta avertizare, spun specialistii, este un indiciu clar ca in urmatoarea perioada va urma un val de controale avand ca tema modul cum firmele gestioneaza partea de SSM la locurile de munca ale angajatilor.


Exemple de masuri pe linie SSM pe care trebuie sa le aveti in vedere:


Poate cea mai importanta masura pe care trebuie sa o aveti in vedere este precizata chiar la art. 1, lit. a) din Ordinul nr. 3577/831/2020:

Reinstruiti in domeniul securitatii si sanatatii in munca toti lucratorii care au stat la domiciliu in perioada starii de urgenta, somaj tehnic, telemunca, munca la domiciliu etc. Reinstruirea trebuie sa fie adaptata noilor riscuri reprezentate de infectia cu SARS-CoV-2 si se va desfasura in timpul programului normal de lucru al lucratorilor;

Alte masuri:
  • Reviziuiti instructiunile proprii de SSM;
     
  • Desemnati un resposabil pentru verificarea temperaturii tuturor persoanelor care intra in incinta;
     
  • Afisati in cele mai vizibile locuri din unitate regulile de conduita;
     
  • Amenajati culoare speciale de acces si de circulatie in incinta, atat pentru angajati, cat si pentru clienti sau vizitatori;
     
  • Instruiti-i pe angajati sa-si spele cat de des mainile cu apa si sapun timp de cel putin 20 de secunde sau cu un produs igienizant pe baza de alcool care contine cel putin 70% alcool;
     
  • Asigurati servetele de unica folosinta, astfel incat suprafetele utilizate in mod obisnuit (clante, tastaturi, birouri) sa poata fi sterse de angajati inainte de fiecare utilizare;
     
  • Asigurati-va ca, prin serviciul de curatenie al firmei, birourile, mesele, telefoanele, tastaturile etc. sunt sterse cu dezinfectant o data la 4 ore;
     
  • Asigurati-va ca exista suficiente cosuri de gunoi care pot fi folosite fara ca angajatii sa atinga capacele;
     
  • Faceti aerisirea birourilor cel putin o data pe zi;
     
  • Acordati pauzele de masa esalonat;
     
  • Renuntati pe cat posibil la comunicareaprin documente tiparite, pentru a evita contactul fizic intre angajati.

Toate masurile de acest gen pe care trebuie sa le luati in aceasta perioada le gasiti in lucrarea Totul despre masurile SSM in stare de alerta. Studii de caz, modele de documente


6 intrebari sensibile la care doriti un raspuns urgent!

  1. Care sunt actele normative in domeniul SSM care se aplica cu strictete in aceasta perioada?
  2. Sunteti obligat sa decalati programul de lucru al angajatilor? In ce conditii?
  3. Sunteti obligat sau nu sa achizitionati masti si manusi pentru angajati?
  4. Care este procedura referitoare la masurarea temperaturii corporale?

    • Ce se intampla cu angajatii care au peste 37,3?
    • Ce se intampla cu angajatii care au peste 38,5?
  5. Ce masuri imediate trebuie sa luati in cazul salariatilor suspecti de infectare?
  6. Ce documente trebuie sa intocmiti in aceasta perioada?
In lucrarea pe care v-o propunem gasiti:
  • model fisa de evaluare a riscurilor de imbolnavire cu COVID 19
  • planul de preventie si protectie revizuit COVID-19
  • instructiune proprie de sanatate si securitate in munca pentru virusul SARS-COV2, revizuita pentru perioada de alerta 
 
Un capitol de mare importanta: telemunca! Ce obligatii aveti, ce pot verifica inspectorii ITM?

O precizare importanta!

Pentru verificarea aplicarii si respectarii cerintelor legale din domeniul SSM si al relatiilor de munca, inspectorii au acces la locurile de desfasurare a activitatii de telemunca, in conditiile stipulate in Legea nr. 108/1999!

Dvs. trebuie sa fiti atent sa prevedeti expres in contractul de munca faptul ca un anumit salariat lucreaza in regim de telemunca, precum si conditiile de baza:
  • mentionarea locului
  • perioadei
  • responsabilitatile partilor
  • masurile pe care le luati pentru ca telesalariatul sa nu fie izolat de restul colegilor
  • programul in cadrul caruia dvs., angajatorul, sunteti in drept sa verificati activitatea telesalariatului si modalitatea concreta de realizare a controlului.
Practic, prin acest tip de contract, pentru dvs., angajatorul, se vor reduce costurile cu inchirierea spatiilor, utilitatile, consumul de carburant si parcul auto.

Prin alegerea acestui mod de organizare a muncii se diminueaza riscului de contaminare cu COVID-19, asigurandu-se astfel protectia sanatatii salariatului.

In cazul salariatului, acesta va elimina consumul de bani si de timp cu deplasarea de la si pana la sediul dvs., va avea libertatea valorificarii timpului de lucru, optimizandu-si, astfel, raportul intre viata profesionala si cea personala. Nu in ultimul rand, prin introducerea acestei noi forme de organizare a muncii si indeplinire a sarcinilor, vor creste sansele persoanelor cu dizabilitati pe piata muncii.


Important!


Refuzul salariatului de a consimti la prestarea activitatii pe baza de telemunca nu poate constitui motiv de sanctionare disciplinara a acestuia.

De retinut!


Nu veti scapa de un control pe linie SSM in urmatoarea perioada!
E limpede ca autoritatile nu vor risca o relaxare prematura, care sa faca inutile eforturile costisitoare depuse in ultimele 2 luni! Pregatiti-va, asadar, sa primiti foarte curandvizita inspectorilor ITM! Si, in acest context, lucrarea pe care v-o propunem este exact ce va trebuie!


Obtineti acces la continutul* lucrarii
“Totul despre masurile SSM in stare de alerta. Studii de caz. Modele de documente”!


Lucrarea este disponibila pe platforma www.rsonline.ro. Accesul este permis pe baza de username si parola pe care le primiti pe e-mail imediat ce achitati contravaloarea de doar 84 lei + 19% TVA.


Asteptam cu placere comanda dvs.!

Important! Orice produs poate fi citit si folosit online imediat.
Va conectati rapid, cu user si parola, folosind platforma ultra moderna www.rsonline.ro!

Avantajele dvs.:

  • Acces 24h din 24h, pe orice device (mobil, laptop, PC etc.)
  • Motor de cautare performant + posibilitatea de a printa ce doriti
  • Adaugati Note/Observatii - Textul se poate mari/micsora sau copia

 


Cu stima,

Oana Banu
Manager produs
Divizia Legislatia Muncii
Grupul romano-german Rentrop & Straton

GARANTIE 100%
Nu este nicio problema daca va razganditi asupra achizitiei dvs.!
Primiti toti banii inapoi!

Garantie 100%

Aveti la dispozitie o perioada de 30 de zile in care puteti solicita oricand restituirea sumei achitate.

In cazul in care ati achizitionat un produs fizic, va rugam sa il expediati pe adresa Rentrop & Straton, Bd. Basarabia nr. 256, Incinta Faur, sector 3, Bucuresti. Avem doar rugamintea sa suportati taxa de transport. In cazul unui serviciu sau produs online, e suficient sa ne comunicati intentia dvs. de a apela la garantie, prin e-mail (rs@rs.ro) sau telefonic (021-209.45.45). Banii va vor fi restituiti cu promptitudine fie direct in cont, fie prin mandat postal.


Formular de comanda

Bifati produsele dorite:



Va rugam completati

* Campurile marcate cu steluta sunt obligatorii!
Nume*
Prenume*
Telefon  
E-mail*
Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.

termenii si conditiile site-ului!

Produsele achizitionate pot fi vizualizate si online, folosind platforma RS Online, unica in Romania. Veti putea sa va logati imediat ce plata produsului este confirmata in contul nostru.
www.RSonline.ro
* Pentru produsele in format digital, la cererea clientilor, Rentrop&Straton a decis sa ofere posibilitatea utilizarii produselor pe 3 computere diferite.